Acest website are suport limitat pentru browserul tău . Îți recomandăm să folosești Edge, Chrome, Safari sau Firefox.

Transport gratuit la comenzile peste 500lei

Termeni și condiții

Prevederi generale

Website-ul www.iosa.ro este gestionat de Arfena Impex SRL, în calitate de vânzător, cu sediul social în: B-dul. Revoluției nr. 31, Arad România, înregistrat la Registrul Comerțului, număr de identificare J02/520/1994, cod unic de înregistrare (CUI) 5530180.

Prezentul document stabilește termenii și condițiile de utilizare a website-ului și condițiile de achiziționare a produselor comercializate prin intermediul acestui website (denumiți în continuare “Termeni și Condiții“). Acești Termeni și Condiții cuprind drepturile și obligățiile părților care decurg din sau sunt în legătură cu contractul de vânzare-cumpărare (denumit în continuare “Contractul de vânzare-cumpărare“) încheiat între Vânzător și un Cumpărător individual prin intermediul website-ului Vânzătorului.
 

Cumpărător

Cumpărătorul – orice persoană fizică care, prin înregistrarea unei comenzi online pe acest site web, acționează în alte scopuri decât cele specifice activității sale comerciale sau profesionale, având, potrivit legii, calitatea de consumator (denumit în continuare “Cumpărătorul“.)


Relațiile juridice dintre Vânzător și Cumpărător care nu sunt în mod expres stipulate în acești Termeni și Condiții sunt guvernate de prevederile în vigoare ale art.1650 și următoarele din Legea nr.287/2009 privind Codul Civil, cu modificările și completările ulterioare, Ordonanță Guvernului nr.21/1992 privind protecția consumatorilor și legislația aferentă, cu modificările și completările ulterioare.

Termeni și Condiții generale

Prezenții Termeni și Condiții sunt parte integrantă din Contractul de vânzare-cumpărare încheiat între Cumpărător și Vânzător și cuprinde drepturile și obligățiile mutuale ale părților (așa cum este definit mai jos).


a. Prin încheierea Contractului de vânzare-cumpărare, Cumpărătorul convine și este de acord cu prezenții Termeni și Condiții, în integralitatea acestora.
b. Cu excepția prevederilor contrare cuprinse în Contractul de vânzare-cumpărare sau în anexele acestuia, sau a anumitor prevederi cuprinse în acești Termeni și Condiții invalidate în mod expres sau modificate de Contractul de vânzare-cumpărare, sau cu excepția oricărui alt acord contrar dintre Vânzător și Cumpărător, prezenții Termeni și Condiții se vor aplică oricăror relații contractuale dintre părțile contractante.
c. Prin accesarea și utilizarea website-ului www.iosa.ro , Cumpărătorul confirmă că este major sau că a primit permisiunea părinților și că are capacitatea juridică de a încheia un contract și de a plasa ulterior o comandă pe această pagină.

Definiții

Contract de vânzare-cumpărare reprezintă o înțelegere încheiată electronic între Vânzător, în calitate de Vânzător, și Cumpărător, prin intermediul Magazinului Online al Vânzătorului (așa cum este definit mai jos).
a. Acești Termeni și Condiții sunt parte integrantă a Contractului de vânzare-cumpărare.
b. Magazin Online – sistem online operat prin intermediul internetului, care permite Vânzătorului și Cumpărătorului să încheie Contractul de vânzare-cumpărare prin intermediul comunicării la distanță. Magazinul Online este operat pe un website aflat la adresa http://www.iosa.ro.
c. Bunuri – bunuri vândute prin intermediul Magazinului Online.
d. Comandă – solicitarea transmisă de către Cumpărător, prin parcurgerea etapelor tehnice necesare, în vederea achiziționării de Produse și/sau Servicii comercializate online, în condițiile prevăzute de Termeni și Condiții.

Oferta de bunuri

Oferta de Bunuri înseamnă o oferta de bunuri selecționate, oferite prin intermediului magazinului online. Oferta de Bunuri nu este o oferta prin care se încheie un contract, așa cum este definită la art. 1188 alin. 1din Codului Civil. Oferta de Bunuri este doar cu titlu informativ iar Vânzătorul nu are obligăția de a încheia un Contract de vânzare-cumpărare cu privire la bunurile respective.


Vânzătorul ia toate măsurile pentru că informațiile publicate pe Website, inclusiv descrierea Produselor și a Serviciilor, precum și prețurile listate, să fie, în orice moment, corecte și complete. Cu toate acestea, se pot face și greșeli. În asemenea situații, IOSA va încerca să înlăture toate erorile survenite în cel mai scurt timp posibil. În cazul în care IOSA constată că eroarea respectivă a afectat/influențat Comandă dumneavoastră, va încerca să va informeze în cel mai scurt timp posibil, oferindu-va atât posibilitatea reconfirmarii Comenzii, cât și posibilitatea anulării acesteia.
Va rugăm să aveți în vedere că achiziționarea produselor pe Website oferă o experiență diferită de cea din magazine. În special, trebuie să știți că:

a. culorile produselor prezentate pe website pot fi diferite în realitate pentru că depind de mai mulți factori inclusiv de setările monitorului dumneavoastră;
b. dimensiunile și formă produselor pot fi diferite în realitate față de modul în care apar pe Website, de aceea, va rugăm să aveți în vedere că este responsabilitatea dumneavoastră să verificați dimensiunea specificată în descrierea produsului.
c. fotografiile și imaginile de pe Website au doar rol orientativ. Pentru o descriere exactă a produsului și a detaliilor incluse, trebuie să citiți cu atenție descrierea corespunzătoare a produsului.
d. Bunurile vor fi livrate numai în măsură în care sunt disponibile, existând astfel riscul că IOSA să nu poată livra Comandă. e. De asemenea, IOSA își rezervă dreptul de a retrage orice Bun de la vânzare, în orice moment. În asemenea situații, singură responsabilitate a IOSA față de dumneavoastră este rambursarea integrală a sumelor plătite pentru respectivele Bunuri pe care nu le mai poate furniza/le-a retras de la comercializare;
f. IOSA depune toate eforturile pentru a livra Bunurile în cel mult 7 zile lucrătoare după confirmarea comenzii.

 

Menționăm că toate informațiile cu privire la livrare oferite de IOSA (pe website, la telefon sau prin email) sunt doar cu titlu estimativ și, de aceea, pot varia de la caz la caz. Va rugăm să consultați Secțiunea  Livrarea Bunurilor pentru mai multe informații despre livrare;


g. IOSA își rezervă dreptul de a ajusta în mod liber și cu respectarea prevederilor legale, prețurile și ofertele practicate.
h. Vânzătorul își rezervă dreptul de efectua orice modificări ale conținutului Magazinului Online inclusiv prețurile. Ofertele (inclusiv reducerile, vânzările promoționale) sunt aplicabile în limita stocului disponibil sau pentru o anumită perioada de timp. Prețurile sunt aplicabile în momentul plasării Comenzii.
i. Toate prețurile Bunurilor și serviciilor (ex. livrarea) sunt stipulate cu TVA inclus.


Erori privind prețurile afișate

IOSA va depune toate eforturile pentru că prețurile de pe website să fie corecte. Cu toate acestea, este posibil să apară și erori. În cazul în care IOSA descoperă o eroare legată de prețul unui Produs și/sau Serviciu comandat deja de către Cumpărător acesta va fi informat cât mai curând posibil despre eroarea produsă. În aceste situații, Cumpărătorul va avea opțiunea fie de a reconfirmă Comandă la prețul corect, fie de a anula Comandă. În cazul în care Cumpărătorul nu poate fi contactat, într-un termen rezonabil, folosind detaliile de contact pe care le-a furnizat în timpul procesului de comandă, IOSA va consideră Comandă anulată și Cumpărătorul va fi notificat despre această prin email.
 

Oferta de bunuri

Cumpărătorul poate plasa o Comandă utilizând formularul disponibil în Magazinul Online.
Pentru a plasa o Comandă, Cumpărătorul este de acord în primul rând cu Bunurile pe care intenționează să le cumpere, metodă de expediție (conform Termenilor și Condițiilor) și metodă de plata (conform Conform Termenilor și Condițiilor). În continuare, Cumpărătorul își da acordul pentru comandă și, prin acest lucru, emite o cerere irevocabilă de a încheia un Contract de vânzare-cumpărare cu Vânzătorul.


Prin înregistrarea unei Comenzi pe Website, Cumpărătorul este de acord cu formă de comunicare (telefonic sau e-mail) prin care Vânzătorul își desfășoară operațiunile comerciale.


Notificarea primită de către Cumpărător, după efectuarea Comenzii, are rol de informare și acceptarea a Comenzii.
IOSA își rezervă dreptul de a anula Comenzile care privesc Bunuri și/sau Servicii afișate pe Website că urmare a unor erori tehnice sau care, din cauza unor erori tehnice, prezintă prețuri evident eronate/derizorii, cu consecință restituirii întregii sume plătite de Cumpărător în considerarea comenzilor anulate, dacă este cazul.


Odată înregistrată, Comandă nu mai poate fi modificată de către Cumpărător. În cazul în care doriți să modificăți/anulați ne puteți contacta pe mail (contact@iosabijuterii.ro) sau la numărul de telefon afișat pe site.

Încheierea Contractului de vânzare-cumpărare

Pentru motive justificate, Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifică cantitatea Bunurilor și/sau Serviciilor din Comandă. Dacă modifică cantitatea Bunuri și Serviciilor din Comana, Vânzătorul va anunță Cumpărătorul pe adresa de e-mail comunicată sau la numărul de telefon puse la dispoziția Vânzătorului în momentul efectuării Comenzii. Dacă Cumpărătorul nu este de acord cu nouă Comandă, acesta o poate modifică/anula, iar Vânzătorul va returna suma plătită de Cumpărător în maxim 14 de zile calendaristice de la confirmarea modificării/anulării comenzii. Pentru plata cu cardul, dacă valoarea comenzii modificate este mai mare că valoarea comenzii inițiale, Cumpărătorul va trebui să inițieze o nouă plata pentru diferența dintre plata inițială și valoarea finală a tranzacției.


Vânzătorul se obligă să accepte Comandă Cumpărătorului, cu excepția situației în care comandă respectivă contravine acestor Termeni și Condiții sau a situației în care Vânzătorul are un motiv specific să considere că Cumpărătorul va încalcă Contractul de vânzare-cumpărare.


Contractul de vânzare-cumpărare dintre Vânzător și Cumpărător se consideră încheiat în momentul expedierii Comenzii (denumită în continuare “Acceptarea“).


Orice cheltuieli suportate de Cumpărător în legătură cu încheierea Contractului de vânzare-cumpărare prin intermediul mijloacelor de comunicare la distanță (ex.: conexiune internet sau apeluri telefonice) vor fi suportate de Cumpărător.
Va rugăm să aveți în vedere că puteți face o Comandă valabilă pe website numai dacă ați împlinit vârstă de 18 ani și doriți că Bunurile și/sau Serviciile să fie livrate/prestate pe teritoriul României. Este nevoie în mod necesar de o adresa de email valabilă/activă și un număr de telefon valabil la care să puteți fi contactat cu ușurință.

Metode de livrare

Cu excepția prevederilor contrare cuprinse în Contractul de vânzare-cumpărare, Cumpărătorul decide metodă de livrare a Comenzii sale.


Cumpărătorul poate opta pentru livrare la sediul IOSA sau livrare prin curier la o adresa menționată de către acesta.
Bunurile sunt expediate în momentul în care sunt trimise către adresa Cumpărătorului sau către unul sediul IOSA, astfel cum e precizat de către Cumpărător prin Comandă.
IOSA livrează doar pe teritoriul României.

Plata

Prețurile afișate pe website sunt exprimate în LEI și includ toate taxele aplicabile.
TVA se aplică la valoarea legală de la dată comenzii și este inclus în prețurile Bunurilor și/sau serviciilor.
Prețurile produselor afișate pe website exclud costurile de livrare și costurile altor servicii opționale.
Vânzătorul oferă următoarele metode de plata: numerar la livrare și plata prin card.


C.O.D. înseamnă faptul că o Comandă se achita în momentul predării ei către Cumpărător de către un transportator autorizat sau în momentul în care Comandă este ridicată de Cumpărător din sediul IOSA. Această formă de plata este disponibilă doar pentru următoarele metode de livrare: „expedierea bunurilor comandate prin intermediul unui transportator“ și „ridicarea de la sediul IOSA “.


Plata prin card înseamnă că în momentul finalizării Comenzii, Cumpărătorul va fi redirecționat către un server de plata al unui terț, unde va completă informațiile referitoare la plata. Informațiile vor fi verificate, Comandă confirmată și prețul de achiziție se va retrage din contul bancar al Cumpărătorului.

Drepturi și obligații în baza Contractului de vânzare-cumpărare

Vânzătorul are obligăția de a livra Cumpărătorului Bunurile comandate la prețul de achiziție convenit și Cumpărătorul are obligația de a achita prețul tranzacției și de a primi Bunurile.


În cazul în care Cumpărătorul încalcă Contractul de vânzare-cumpărare sau Termenii și Condițiile, Vânzătorul își rezervă dreptul de a se retrage din Contractul de vânzare-cumpărare. Cumpărătorul este, în acest caz, obligat să returneze Vânzătorului orice costuri suportate în legătură cu Comandă, inclusiv, dar fără a se limita la, costurile de livrare, în cazul în care Cumpărătorul nu primește Bunurile.


Cumpărătorul este obligat să furnizeze în Comandă informații adevărate și corecte. Vânzătorul va consideră toate datele puse la dispoziție de Cumpărător, care sunt necesare încheierii Contractului de vânzare-cumpărare, că fiind adevărate și corecte.


Vânzătorul nu are nici o obligație față de Cumpărător în legătură cu orice Cod de Conduită în sensul Art. 8 alin. 1 lit. e) din Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic.
Pentru soluționarea amiabilă a reclamațiilor consumatorilor, Cumpărătorul va contacta: contact@iosabijuterii.ro. Vânzătorul va informa Cumpărătorul cu privire la rezultatul procedurii reclamației, prin mijloace electronice, la adresa de e-mail comunicată de către Cumpărător.


Vânzătorul deține un Certificat de Înregistrare la Registrul Comerțului Arad și obiectul de activitate al acestuia include vânzarea bunurilor. Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal este organismul de supervizare a protecției datelor personale. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor este, potrivit legii, organismul de supervizare în ceea ce privește, printre altele, respectarea Ordonanței Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, cu modificările ulterioare.


2.6.7. Prin prezentul document, Cumpărătorul își asumă riscul privind modificarea circumstanțelor în accepțiunea Art. 1271, alin. 3 lit. C din Codul Civil.

Livrarea Bunurilor

Termen de livrare

Timpul de livrare curge din momentul în care Bunurile comandate sunt expediate din locația Vânzătorului și nu poate fi mai mare de 30 de zile lucrătoare de la dată Acceptării Comenzii cu excepția situațiilor în care produsele sunt realizate pe comandă, caz în care termenul de livrare se anunță punctual rămânând opțiunea clientului dacă menține sau nu comandă și acceptă termenul de livrare.


Vânzătorul se obligă să expedieze Bunurile în cel mai scurt termen posibil.

Expedierea, livrarea și recepția bunurilor

Cumpărătorul obține dreptul de proprietate asupra Bunurilor cumpărate la primirea Bunurilor respective. În momentul respectiv, riscul privind pierderea sau deteriorare, este, de asemenea, transferat Cumpărătorului.
În cazul în care ați ales plata ramburs, proprietatea Produselor va fi transferată la livrare, după efectuarea plățîi din partea Cumpărătorului, la adresa indicată în Comandă (prin livrare se înțelege semnarea de primire a documentului de transport furnizat de transportator).


La livrarea coletului, documentul care confirmă executarea corespunzătoare a livrării trebuie să fie semnat de către Cumpărător. Prin această nu va fi afectat în nici un fel dreptul legal al Cumpărătorului de a notifica ulterior IOSA în cazul în care constată un defect sau orice altă lipsa de conformitate a Bunurilor. Refuzul de semnare a documentului de livrare reprezintă refuzul de acceptare a Bunurilor.


Înainte de recepționarea Bunurilor de la transportator, Cumpărătorul are obligația de a verifică dacă ambalajul este intact și de a notifica imediat transportatorul în legătură cu orice defecte.
În cazul în care ambalajul nu este intact, Vânzătorul recomandă Cumpărătorului să refuze recepția Bunurilor de la transportator și să transmită un email de informare a Vanzatoului la adresa de email contact@iosabijuterii.ro. Prin semnarea de primire, Cumpărătorul confirmă că ambalajul Bunurilor este intact.


Orice reclamățîi privind defectele mecanice ale Bunurilor, livrarea de alte bunuri decât cele comandate etc., care nu au fost semnalate la recepția bunurilor de la transportator, vor fi semnalate de Cumpărător imediat după identificarea lor, dar nu mai târziu de 3 zile de la recepția Bunurilor. Vânzătorul va fi ținut răspunzător pentru pagubele cauzate Bunurilor în timpul transportului, doar în situația în care Cumpărătorul reclama astfel de pagube imediat, în conformitate cu prevederile prezentilor Termeni și Condițîi.


În cazul în care, din motive imputabile Cumpărătorului (cum ar fi, dar fără a se limita la: refuzul de primire a coletului, absența de la adresa de livrare comunicată, refuzul achitării contravalorii coletului), Bunurile trebuie livrate în mod repetat sau printr-o metodă de livrare diferită de cea solicitată inițial prin Comandă, Cumpărătorul are obligația de a suportă toate costurile ocazionate de livrările repetate.
3.2.8. Vânzătorul poate înainta orice comunicare adresată Cumpărătorului prin mijloace electronice, la adresa de e-mail a Cumpărătorului, pusă la dispoziție prin contul de client creat sau prin Comandă.

 

Retragerea din Contractul de vânzare-cumpărare

În cazul în care Contractul de vânzare-cumpărarea fost încheiat prin mijloace de comunicare la distanță (prin intermediul Magazinului Online), Cumpărătorul are dreptul, în conformitate cu art. 9 alin. 1 din Ordonanță de Urgență a Guvernului nr.34/2014, de a se retrage din Contractul de vânzare-cumpărare fără a invocă un motiv și fără aplicarea de penalizări, în termen de 14 zile calendaristice de la recepția Bunurilor, adică să returnați produsul fără a va justifică decizia. Cumpărătorul va informa Vânzătorul cu privire la retragere prin transmiterea unei notificări la adresa contact@iosabijuterii.ro, indicând:

  • numărul Comenzii;

  • dată achiziției;

  • contul IBAN pentru returnarea plățîi;

  • numele titularului cont bancar.

Pentru achizițiile efectuate și comenzile ce au fost ridicate prin intermediul sediului IOSA acolo unde există posibilitatea vizualizării și probarii - testării produselor, vânzătorul își rezervă dreptul de a nu acceptă returnarea produselor, permițând schimbarea produsului cu un altul, cu o valoare cel puțîn egală cu produsul comandat.
Pentru a adera la termenul limita de 14 zile calendaristice, este suficientă transmiterea notificării de retragere către Vânzător în acest termen. În cazul în care Cumpărătorul se retrage din Contractul de vânzare-cumpărare, Contractul de vânzare-cumpărare este anulat.

Nu vom acceptă returnarea produselor personalizate. Bijuteriile personalizate, datorită faptului că sunt create și produse la comandă, nu pot fi returnate (în conformitate cu legislația în vigoare). Bijuteriile care sunt create și realizate doar la comandă nu pot fi returnate.

Vor fi acceptate pentru retur doar bijuteriile aflate în ambalajul original (cutia de bijuterii) și însoțite de materialele aflate în comandă recepționată de către Cumpărător.
În cazul în care Cumpărătorul se retrage din Contractul de vânzare-cumpărare, fie în termenul legal de 14 zile și Bunurile returnate nu sunt complete, nu au ambalajul original (cutia de bijuterii) și nu însoțite de materialele aflate în comandă recepționată de către Cumpărător, Vânzătorul poate solicită despăgubiri și stabili și reține valoarea despăgubirilor din prețul de achiziție pretins a fi rambursat Cumpărătorului. În acest caz, Vânzătorul va returna Cumpărătorului doar diferența dintre despăgubiri și prețul de achiziție.


Cumpărătorul ia la cunoșțînță prin prezențîi Termeni și Condițîi, în conformitate cu art. 16 din Ordonanță de Urgență a Guvernului nr.34/2014, că nu se poate retrage din Contractul de vânzare-cumpărare în cazul în care:

Bunurile livrate au fost confecționate după specificațiile Cumpărătorului sau sunt personalizate;

Vânzătorul va suportă cheltuielile de transport aferente returului în următoarele situațîi:

  • Produsele prezintă deteriorări severe care le fac neconforme

  • Produsele livrate sunt diferite (specificațîi, cantitate etc.) față de comandă plasată;

  • Produsele prezintă defecte de fabricație;

Cumpărătorul va suportă cheltuielile de transport aferente returului în cazul în care dorește schimbarea produsului din motive care nu țîn de condițiile exprimate mai sus (deteriorări severe la livrare, discrepanțe între Comandă și produsul livrat, defecte de fabricație).


În cazul în care Cumpărătorul își exercită dreptul de retragere, Cumpărătorul va transmite imediat Vânzătorului, în termenul legal de retragere de 14 zile calendaristice, Bunurile care vor include toate componentele și accesoriile.
În cazul retragerii Cumpărătorului din Contractul de vânzare-cumpărare, Vânzătorul este obligat, fără întârzieri inutile și în termen de maximum 14 zile lucrătoare de la dată la care este informat de decizia de retragere, să returneze Cumpărătorului prețul tranzacției achitat pentru Bunuri, urmând același canal prin care a fost achitat prețul tranzacției.
În situația în care în prețul tranzacției sunt incluse servicii care au fost utilizate de către Cumpărător (ex: card cadou, voucher cadou), prețul tranzacției va fi ajustat corespunzător, fiind reținută de către Vânzător valoarea serviciilor utilizate.
În cazul în care Cumpărătorul se retrage din Contractul de vânzare-cumpărare, Vânzătorul va amână rambursarea prețului tranzacției până la dată receptionarii Bunurilor ce au făcut obiectul achiziției sau la momentul primirii unei dovezi din partea Cumpărătorului conform căreia acesta a expediat Bunurile către Vânzător.
Pentru a se retrage din Contractul de vânzare-cumpărare, Cumpărătorul va transmite informarea pe adresa de e-mail contact@iosabijuterii.ro.

Retragerea Vânzătorului din Contractul de vânzare-cumpărare

În ciuda faptului că Vânzătorul este foarte atent în ceea ce privește Bunurilor oferite, se poate întâmplă, în mod excepțional, că Vânzătorul să nu poată livra Bunurile comandate în condițiile convenite prin Contractul de vânzare-cumpărare. În aceste situațîi, Vânzătorul își rezervă dreptul de a se retrage din Contractul de vânzare-cumpărare.


Atât Vânzătorul cât și Cumpărătorul au dreptul de a se retrage din Contractul de vânzare-cumpărare în cazul unor modificări semnificative ale prețurilor cu ridicată ale Bunurilor comandate, în cazul unor modificări semnificative ale prețurilor de expediție sau în cazul în care Vânzătorul devine conștient de faptul că Bunurile au fost, din greșeală, ofertate la un preț greșit, iar Cumpărătorul nu acceptă modificările corespunzătoare aduse Contractului de vânzare-cumpărare, adică o majorare a prețurilor bunurilor sau a majorare a prețurilor de livrare.


Vânzătorul are dreptul de a se retrage din Contractul de vânzare-cumpărare în orice moment înainte de livrarea Bunurilor către Cumpărător.


Vânzătorul este obligat să comunice imediat Cumpărătorului retragerea să din Contractul de vânzare-cumpărare la adresa de e-mail pusă la dispoziție de Cumpărător prin Comandă. Vânzătorul este, în continuare, obligat să returneze Cumpărătorului prețul tranzacției achitat pentru Bunuri.
Prin prezențîi Termeni și Condițîi, Cumpărătorul a luat la cunoșțînță și este de acord că Vânzătorul are dreptul să se retragă din Contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu un Cumpărător care, pe parcursul altor relații contractuale cu Vânzătorul, și-a încălcat deja material obligațiile care ii reveneau (refuzul repetat de preluare a Comenzii). Încălcarea materială a oricăror acorduri anterioare cu Vânzătorul este considerată o încălcare semnificativă în sensul Art. 1551 alin. 1 din Codul Civil și Vânzătorul are dreptul de a se retrage din Contractul de vânzare-cumpărare că urmare a unei astfel de încălcări.

Garanția contra viciilor

Calitatea și marca produsului cumpărat sunt certificate conform specificațiilor aflate pe website. În cazul produselor confecționate din metal de baza prețios, calitatea metalului este certificată prin marcaj inscripționat sau avizat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

Toate produsele comercializate de Vânzător beneficiază de condițîi de garanție conforme legislației în vigoare pe teritoriul României. Prin cerțificatul de garanție emis de SC Arfena Impex, se atestă că produsele IOSA - inele, cercei, brățări, coliere, pandantive - îndeplinesc parametrii și cerințele de calitate în conformitate cu normele legale în vigoare. Termenul de garanție comercială pentru bijuteriile din aur este de 30 de zile pentru orice lipsă de conformitate existent la dată vânzării.

Pentru a putea beneficia de garanția comercială, orice deficiență acoperită prin această garanție trebuie reclamată în termen de maxim 30 de zile de la dată cumpărării produsului.Cu excepția remedierilor necesare pentru deficiențele produsului cauzate de lipsa acestuia de conformitate sau de defectele acestuia de material sau de fabricație, orice garanție legală nu acoperă deficiențele ori daunele directe sau indirecte produse că urmare a folosinței sau a lipsei de folosință a produsului, generate prin acțiuni sau inacțiuni precum: transport, manipulare, depozitare, purtare, păstrare, folosire, întreținere, etc. (de exemplu, în timpul unor astfel de acțiuni sau inacțiuni se pot produce daune ori deficiențe prin: lovire, șoc, zgâriere, curățare - cu obiecte ascuțite, tăioase, abrazive, substanțe chimice etc., mișcări sportive, profesionale sau casnice, etc.); intervențîi efectuate asupra produsului fără autorizarea producătorului.

Autenticitatea și caracteristicile materialului prețios - aur 14K (585‰) / aur 18K (750‰) sunt garantate pe viață.

Drepturile consumatorului nu sunt afectate de condițiile de garanție prevăzute în acest Cerțificât de Garanție. Prin prezentul cerțificât de garanție vă asigurăm că bijuteriile IOSA sunt marcate în conformitate cu marca de garanție proprie și marca de titlu, această fiind autorizată de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor - Direcția pentru Metale Prețioase. Acest cerțificât de garanție atestă faptul că bijuteria este realizată din aur.

Aurul poate fi galben, alb sau roz. Aurul este obţinut prin alierea metalului preţios cu un mix de metale care îi conferă nuanţa specifică. Pentru a intenșifică luciul bijuteriilor din aur alb, acestea sunt acoperite cu rodiu. Stratul de rodiu se poate uza în 6-12 luni, iar bijuteriile pot pierde din strălucire. Pietrele de zirconiu se pot mătui în timp.

Pentru bijuteriile încrustate cu pietre, în cazul desprinderii / căderii acestora în perioada de garanție, vânzătorul le va înlocui gratuit, într-un termen de 15 zile, numai în situațiile în care acest lucru nu este imputabil cumpărătorului. Garanția nu include deteriorările provocate bijuteriei din cauza nerespectării indicațiilor menționate în cadrul cerțificatului, a accidentelor, a neglijenței, a utilizării necorespunzătoare a acesteia sau a altor factori care nu au legătură cu defectele de material sau de manoperă.

Reparațiile pentru produsele aflate în termen de garanție vor fi efectuate gratuit în termen de 15 zile, în condițiile art. 16 (1) din legea 449/2003 (12), dacă se confirmă faptul că un defect de manoperă a reprezentat cauza unei asemenea deteriorări.

Dispoziții finale

Limba de comunicare dintre Vânzător și Cumpărător și limba Contractului de vânzare-cumpărare este limba română. Toate Contractele de vânzare-cumpărare încheiate sunt arhivate electronic de către Vânzător și nu sunt disponibile terților.
În cazul în care orice prevedere a Termenilor și Condițiilor devine, din orice motiv, nulă sau inaplicabilă, restul Termenilor și Condițiilor vor rămâne neafectate.


Vânzătorul poate schimbă sau modifică Termenii și Condițiile. Termenii și Condițiile modificate vor intră în vigoare de la dată publicării lor. Drepturile și obligațiile anterioare atât ale Vânzătorului cât și ale Cumpărătorului vor rămâne neafectate.

În cazul introducerii unui element internațional în tranzacția bazată pe Contractul de vânzare-cumpărare, părțile contractante convin că relația dintre ele să fie guvernată de legislația Română. Drepturile consumatorului care derivă din legislația aplicabilă în general vor rămâne aceleași.


Vânzătorul nu va fi ținut răspunzător pentru nici o pierdere, rănire sau pagubă materială, directă sau indirectă, cauzată de orice defect al Bunurilor livrate, decât în situația în care pierderea, rănirea sau pagubă materială respectivă derivă din neglijență, omisiunea sau intenția Vânzătorului.

Protecția datelor: în măsură în care, pe lângă informațiile prezentate mai sus, apreciați că va sunt necesare clarificări suplimentare privind problematica datelor cu caracter personal, aveți posibilitatea de a ne contacta la următoarea adresa de e-mail: contact@iosabijuterii.ro sau la adresa sediului social al operatorului menționată în partea introductivă.

Pentru orice nerespectare a acestui set de reguli, observație, plângere sau problema legată de Site va rugăm să ne scrieți la adresa: contact@iosabijuterii.ro

Dreptul de proprietate

2.1. Articolele (texte + imagini) publicate de IOSA se află sub protecția legilor privind drepturile de proprietate intelectuală (cum ar fi – dar nu limitativ la: Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, Legea nr. 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice). Reproducerea oricărui material scris sau ilustrativ din aceste articole este categoric interzisă în lipsa consimtamântului prealabil al editorului.